Islamic Widget

http://i248.photobucket.com/albums/gg194/xairiey/assalaamualaikum11.gif

Friday, March 2, 2012

JIKA KUBUR BOLIH BERKATA-KATA

بسم الله الرحمن الرحيم 


Setiap hari KUBUR akan menyeru manusia lima perkara ;


1. AKU RUMAH YANG TERPENCIL;
             maka senangilah daku dengan banyak membaca al-quran 
2. AKU RUMAH YANG GELAP;
             maka terangilah daku dengan selalu bersolat malam
3. AKU RUMAH YANG PENUH DENGAN DEBU
             maka amal sholih menjadi hamparan
4.AKU RUMAH YANG BERBISA
              maka bawalah amalan lبسم الله sebagai penawar
5. AKU RUMAH PERTANYAAN MUNGKAR DAN NANGKIR
             maka  banyakkan lah bacaan"لا إلاه إلا الله محمد رسول الله",
                 supaya kamu kelak dapat menjawab segala pertanyaan mereka....
                 insyaALLAH.

1 comment:

  1. "Apabila matinya seorang anak Adam, terputuslah pahala amalannya kecuali tiga perkara iaitu sedekah jariahnya, ilmu yang dimanfaatkannya dan doa anak yang soleh kepadanya"- Hadis sahih riwayat Abu Daud

    'Seseorang manusia tidak akan memperolehi apa-apa kecuali dengan apa yang diusahakannya'-Surah al-Najm:39

    ReplyDelete